Gra planszowa - WYSPA PIRATÓW cocoshki fioletowy ciemny
Poznawanie tak niesamowitej wyspy to prawdziwa przygoda! Nawet w sytuacji, gdy robisz to nie całkiem z własnej woli. Kapitan Piratów zdecydował się dać chwilę wytchnienia swojej załodze i jej codziennym obowiązkom. Sam zaś wypłynął w morze, by odetchnąć przed kolejnymi wyzwaniami. Cały dzień delektował się wiatrem i falami, aż okazało się, że skończyła się żywność i woda. To zmusiło go do zarzucenia kotwicy w pobliżu tajemniczej wyspy i zejścia na ląd, aby uzupełnić zapasy. Była to naprawdę przedziwna wyspa - pełna przeciwieństw! Kapitan poznając ją wiele się nauczył i stał się mądrzejszy niż kiedykolwiek.
Przygotowania do gry:
Przed rozpoczęciem rozgrywki po raz pierwszy należy odpowiednio przygotować wyspę! Wybierz odpowiednie naklejki a pozostałe odłóż. Na wybranej karcie z naklejkami znajdują się słowa ponumerowane od 1 do 18. Rozpoczynając od pola startowego, nalep je na puste ciemno-brązowe pola zgodnie z numeracją. Po rozmieszczeniu wszystkich naklejek na planszy, można rozpocząć rozgrywkę!
Cel gry:
Zbadać wyspę w możliwie najkrótszym czasie i dotrzeć z powrotem na statek.
Zasady gry:
Wybierz jedną z figurek Kapitana Piratów i umieść ją na brzegu wyspy obok strzałki. Jak tylko wszyscy gracze będą gotowi, najmłodszy może rozpocząć rozgrywkę. Najstarszy uczestnik powinien rozpocząć grę jako ostatni. Kiedy nadejdzie twoja kolej, zakręć bądź rzuć monetą! Jeśli wypadnie reszka, wykonaj jeden krok do przodu, a jeśli orzeł, dwa kroki do przodu. Jeśli gracz stanie na polu opatrzonym słowem ma następujące możliwości zależnie od tego, czy zna jego przeciwieństwo, czy też nie:
• jeśli gracz zna przeciwieństwo słowa, a znajduje się ono na polu położonym przed nim to powinien przemieścić się do przodu!
• jeśli musi przemieścić się do przodu w kierunku przeciwieństwa, ale nie zna odpowiedzi musi pozostać na polu, na którym obecnie się znajduje i poczekać na następną rundę, by ruszyć z miejsca.
• jeśli, aby przesunąć się w kierunku przeciwieństwa słowa gracz musi przemieścić się do tyłu i jednocześnie zna odpowiedź, to opuszcza tę rundę rzutów kostką (nie martw się – to jest lepsza opcja!)
• jeśli, aby przesunąć się w kierunku przeciwieństwa słowa gracz musi przemieścić się do tyłu, ale nie zna odpowiedzi, musi cofnąć się na pole, które zawiera przeciwieństwo. Pozostali gracze pomogą mu je odnaleźć.
Jeśli uczestnik rozgrywki wejdzie na pole, na którym znajduje się już inny gracz może zdecydować, czy chce przemieścić się na miejsce przed lub za nim. Gracz, który dotrze pierwszy do swojego statku zwycięża. Możesz grać w tę grę nawet wówczas, jeśli nie potrafisz jeszcze czytać: poproś twoje rodzeństwo lub rodziców, aby odczytywali słowa na poszczególnych polach. Musisz jednak postarać się prawidłowo odgadnąć przeciwieństwo danego słowa. Twoje odpowiedzi wskażą miejsce, gdzie przemieścisz swoją figurkę Kapitana Piratów.