Edukacyjne klocki - puzzle marko-baby-pl rozowy abstrakcyjne wzory
Zestaw 12 tekstylnych sześcianów, wypełnionych elastycznym tworzywem, dzięki czemu są lekkie i dość miękkie. Na każdej ścianie klocka prezentowany jest inny materiał edukacyjny, każda funkcja jest wyróżniona innym tłem: zielone – różne obiekty np. domek, drzewka, ptaszki w różnej liczbie (od 1 do 12) niebieskie – „puzzl’owy” obrazek przedstawiający Julię, Wayna i psa Patricka, kręcących się na „Diabelskim Młynie” wesołego miasteczka granatowy – ścianki z naszytymi klapkami. Na klapce i pod nią znajdują się obrazki przedstawiające te same obiekty w różnych stanach, np. sweterek robiony na drutach i gotowy, bałwanek cały i roztopiony pod wpływem słońca, szklanka pełna i prawie pusta, jabłko całe i ogryzek paski pomarańczowo – niebieskie – cyfry od 1 do 12 czerwony – połówki zwierząt (aligator, owca, panda, wąż, leopard, zebra), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe zwierzę. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy zwierząt) w języku angielskim różowy – połówki samochodów (taksówka, wóz policyjny, ciężarówka, autobus szkolny, wóz strażacki i ambulans), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe auto. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy samochodów) w języku angielskim w zestawie znajduje się 8 tekstylnych różnokolorowych stożków (czerwony, różowy, fioletowy, pomarańczowy, niebieski, zielony, seledynowy, żółty) o podstawie kwadratu. Funkcje zabawki 1. Zróżnicowanie faktur (płócienna tkanina, plusz) i kształtów (sześciany, trójkąty – „półsześciany”) pozwala na stymulację zmysłu dotyku podczas zabawy. 2. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową. 3. Odchylanie klapki na jednej ze ścianek klocków, pod którą umieszczone są obrazki oraz próby układania klocków w budowle ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową. 4. Próby dobierania klocków w pary przy układaniu obrazków zwierząt i samochodów, układania „puzz’lowego” obrazka oraz układanie fantazyjnych konstrukcji z klocków, wymaga manipulowania nimi i dopasowywania. Działania te rozwijają motorykę małą i sprawność manualną. 5. Zabawka zawiera też liczne elementy edukacyjne - czy rozróżniania: kształtów kolorów cyfr i liczb (liczenie na konkretnych obiektach i poznawanie cyfr od 1 do 12) wizerunków i nazw zwierząt wizerunków i nazw samochodów służb społecznych zależności pomiędzy obrazkami 6. Jeżeli dziecko bawi się zabawką w towarzystwie osoby dorosłej, która nazywa te kształty, kolory i wyjaśnia relacje, będzie ono również rozwijało swój język.