Ulubione marki kosmetyczne Polek. Po te kosmetyki sięgamy najchętniej [raport]

Dobry stosunek jakości do ceny to priorytet, którym podczas zakupów kierujemy się najczęściej – pokazuje najnowszy Raport FMCG Brands We Shop. Jakie marki kosmetyczne cieszą się zatem największą popularnością wśród Polek? Znamy odpowiedź. 

Ulubione marki kosmetyczne Polek. Po te kosmetyki sięgamy najchętniej [raport]
Znamy ulubione marki kosmetyczne Polek i Polaków Źródło: Adobe Stock

620 000 opinii, 88 kategorii i 3 zwycięzców w każdej z nich – powstający cyklicznie Raport FMCG Brands We Shop rzucił światło dzienne na tegoroczne zwyczaje konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski? Kupujemy mądrzej, stawiając na pierwszym miejscu jakość oraz przystępną cenę. W rankingu stworzonym przez BLIX i Kantar nie mogło zabraknąć marek kosmetycznych. To właśnie po ich produkty sięgamy najczęściej.  

Nivea ulubioną marką kosmetyczną Polek i Polaków

Jeśli chodzi o ulubione marki kosmetyczne Polek i Polaków, bezkonkurencyjna okazała się Nivea. Zwyciężyła w aż czterech kategoriach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez BLIX i Kantar, aż 29 proc. kupujących wybiera antyperspiranty i dezodoranty Nivea, 30 proc. – mydła i żele pod prysznic, 22 proc. – produkty do golenia i depilacji, a 19 proc. badanych ceni ich kosmetyki do pielęgnacji twarzy.  

Tuż za marką Nivea w rankingu uplasowała się Isana. Znana i lubiana marka własna drogerii Rossmann triumfowała w kategorii Szampony i odżywki do włosów. Kupujący chętnie wybierają też jej mydła i żele pod prysznic.  

Te marki kosmetyczne cenią Polki i Polacy

Raport FMCG Brands We Shop 2023 jasno pokazuje, że Polacy coraz częściej stawiają na kosmetyki dobrej jakości, ale dostępne w atrakcyjnych cenach. W rankingu królują marki ze średniej półki cenowej, których produkty cieszą się bardzo dobrymi opiniami konsumentów. Przykład? W kategorii kosmetyki do makijażu zwyciężyła marka Eveline. Na podium znalazły się też Maybelline oraz Wibo, czyli marka własna sieci drogerii Rossmann.  

Polki wybierają kosmetyki do makijażu Eveline
Polki wybierają kosmetyki do makijażu Eveline Źródło: Adobe Stock

Jeśli chodzi o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, Polki najchętniej sięgają po produkty Ziaja. Docenia je aż 23 proc. konsumentów. Wysoko w rankingu uplasowały się też dwie inne znane marki kosmetyczne – Nivea i Tołpa. Z kolei spośród kosmetyków do włosów najczęściej wybieramy te od OnlyBio. Marka zdobyła pozycję lidera w tej kategorii. Jako ulubioną wskazało ją aż 26 proc. badanych. 

Bez zaskoczeń obyło się w przypadku najchętniej wybieranych lakierów do paznokci. Tu wygrała marka Semilac, po której produkty najchętniej sięga aż 38 proc. Polek. Tuż za nią w rankingu znalazły się marki Neonail (34 proc.) i Wibo (23 proc.).  

Wysoka jakość, niska cena – tego Polki szukają na zakupach kosmetycznych

Wyniki tegorocznego badania przeprowadzonego przez BLIX i Kantar pokazują jednoznacznie, że na zakupach coraz częściej poszukujemy kompromisu pomiędzy przystępną ceną a najwyższą jakością. Wskazane przez polskich konsumentów ulubione marki kosmetyczne są tego najlepszym dowodem.

W rankingu znaleźli się producenci oferujący kosmetyki cieszące się dobrymi opiniami kupujących, ale dostępne na każdą kieszeń. Na znaczeniu zyskują też rodzime marki, m.in. Eveline czy Ziaja, a świadomi kupujący zwracają coraz większą uwagę na etykę marki i jej podejście do ekologii. Mimo wszystko priorytetową kwestią okazuje się dla nas zdobycie jak najlepszego produktu w jak najniższej cenie. Jeśli też robisz zakupy kosmetyczne w myśl zasady: best value for money, sprawdź koniecznie kosmetyki topowych marek dostępne w Domodi.pl. Złowisz tu niejedną cenową okazję.  

Odkryj kosmetyki ulubionych marek w Domodi.pl

Macudzińska wypowiada wojnę stylistkom. Według niej spodnie wide leg nie mają w Polsce szans Macudzińska wypowiada wojnę stylistkom. Według niej spodnie wide leg nie mają w Polsce szans Dwurzędowe marynarki w stylizacjach dojrzałych Polek. Pokochasz modowe triki Ścibakówny i Sworowskiej Dwurzędowe marynarki w stylizacjach dojrzałych Polek. Pokochasz modowe triki Ścibakówny i Sworowskiej