Luksusowe marki odzieżowe – ranking 2024, który powinna znać każda miłośniczka mody

Jakie marki odzieżowe są uznawane za najbardziej luksusowe w 2024 roku? Metki, których domów mody na ubraniach świadczą o statusie i prestiżu? Zobacz listę znanych marek odzieżowych, które są nieodłączną częścią branży fashion i cieszą się największą popularnością. Ty też marzysz o ich produktach tak, jak my? 

Luksusowe marki odzieżowe – ranking 2024, który powinna znać każda miłośniczka mody
Oto ranking najbardziej luksusowych marek na świecie Źródło: Getty Images

Ranking luksusowych marek modowych na świecie – tak będzie wyglądać moda w 2024 roku

W świetle dynamicznego rozwoju technologii, szybko ewoluującego świata mody, rynek luksusowych marek odzieżowych nadal pozostaje areną pełną innowacji, kreatywności i unikalnego stylu. W 2024 roku możemy spodziewać się, że branża osiągnie nowe poziomy doskonałości, wyznaczając nowe trendy i definiując oczekiwania klientów na całym świecie. 

Luksusowe marki odzieżowe będą konkurować o bardzo rozproszoną uwagę konsumentów, starając się zapewnić im wyjątkowe doświadczenia zakupowe, a customer experience wkroczy na jeszcze wyższy poziom. Znane brandy i projektanci z całego świata będą próbowali przełamać dominujące konwencje, wprowadzać świeże pomysły i inspirować klientów do poszukiwania nowych form ekspresji przez modę. Według raportu The Real Real, nie tylko nowości od luksusowych marek odzieżowych będą cieszyć się ogromną popularnością. Generacja Z napędza popyt na modę vintage, to oznacza, że klasyki takie jak torebka Hermès Birkin czy małe czarne z metką Chanel w 2024 roku będą jeszcze bardziej pożądane niż dotychczas.  

Zobacz też: Drogie marki ubrań. Oto lista najcenniejszych znanych marek odzieżowych

Kreatywne głowy luksusowych marek odzieżowych będą musiały mierzyć się w 2024 z wysokimi wymaganiami, które wyznacza pokolenie Z. Młoda generacja stawia na modę cyrkularną, a to oznacza, że jeszcze bardziej będziemy zwracać uwagę na zaangażowanie znanych marek ubrań w zrównoważony rozwój.  

Mimo mody na „drugi obieg” i bardziej przemyślanego podejścia społeczeństwa do zakupów, luksusowe marki odzieżowe wciąż stanowią większą część raportu Brand Finance za rok 2022. To daje nam jasno do zrozumienia, że mimo niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej i gospodarczej, a także proekologicznej postawy wobec mody wciąż pragniemy ubrań marek premium. 

Które luksusowe marki odzieżowe w 2024 roku cieszą się największą popularnością i wyróżniają się szczególnymi wartościami? O tym poniżej.  

[Luksusowe marki modowe 2024]: Louis Vuitton

Listę najbardziej luksusowych marek modowych na świecie według Brand Finance otwiera Louis Vuitton. Francuski dom mody, założony w połowie XIX wieku, jest najlepszym przykładem tego, że ani wojna w Ukrainie, ani dramatyczny lockdown w Chinach, ani zmiany osobowe na najwyższym szczeblu nie zaszkodziły sprzedaży odzieży i dodatków premium – wręcz przeciwnie. W 2022 wartość marki była szacowana na aż 26 miliardy dolarów.  

Louis Vuitton to marka, którą każdy zna
Louis Vuitton to marka, którą każdy zna Źródło: Instagram, autorstwo: Louis Vuitton (@louisvuitton)

W listopadzie 2021 roku branżą fashion wstrząsnęła wiadomość o śmierci Virgila Abloha, który był dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton. Projektant istotnie przyczynił się do rozwoju marki, łącząc ekskluzywny charakter brandu ze streetwearowymi trendami, dzięki czemu francuski dom mody skuteczniej trafia dziś do młodego grona odbiorców. Po ponad roku ogłoszono, że jego następcą zostanie Pharrell Williams, co niewątpliwie przyczyniło się do wzrostu zainteresowania marką. Jak można przeczytać na instagramie Louis Vuitton: „Pharrell Williams jest wizjonerem, którego kreatywne wszechświaty sięgają od muzyki po sztukę i modę – w ciągu ostatnich dwudziestu lat stał się światową ikoną kultury” – możemy więc spodziewać się, że muzyk przedłuży sukces ugruntowany przez Virgila Abloha.  

Do zainteresowania luksusowym domem mody Louis Vuitton przyczynił się też niezmiennie Nicolas Ghesquièr, dyrektor kreatywny damskiej linii francuskiego brandu, który już od 2013 swoje kolekcje tworzy w kooperacji ze sztabem młodych projektantów, odpowiedzialnych za wplatanie w najnowsze stroje ducha nowoczesności. Jego otwartość na świeże pomysły przełożyło się na wzrost wartości marki o 12 proc. – według raportu Brand Finance. 

Stylowe ubrania jak z kolekcji Louis Vuitton:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Chanel

Drugim na liście luksusowych marek odzieżowych jest francuski dom mody Chanel, którego raczej nikomu nie trzeba przedstawiać. W 2019 za sterami marki, założonej przez ikoniczną Gabrielle Coco Chanel, stanęła Virginie Viard. Zastąpiła ona Karla Lagerfelda, odpowiedzialnego za tworzenie kolekcji dla Chanel w latach 1983-2019.  

Obecnie luksusowa marka Chanel dla miłośniczek mody stanowi kwintesencję tego, co godne podziwu i pożądania. Perfumy Chanel No.5, torebka „chanelka” 2.55 czy charakterystyczny tweedowy żakiet chciałyby mieć w swojej kolekcji wiele kobiet. Chanel, pomimo spadku zainteresowania w USA, zrekompensowało wyniki sprzedażą w Chinach – w 2022 wartość francuskiego domu mody oblicza się na 19,4 miliarda dolarów. 

Ubrania w stylu Chanel:

Zobacz też: W czym tkwi sekret kultowej torebki Chanel 2.55

[Luksusowe marki modowe 2024]: Gucci

Na trzecim miejscu w rankingu marek odzieżowych Brand Finance znalazł się włoski dom mody Gucci, który wcześniej zajmował drugą pozycję. Można podejrzewać, że do spadku przyczyniło się niespodziewane odejście Alessandro Michele, pełniącego od 2015 roku rolę dyrektora kreatywnego. Gdy w listopadzie 2022 roku projektant ogłosił swoją decyzję, dla wielu przyszłość domu mody stanęła pod znakiem zapytania, co najwidoczniej przełożyło się na spadek wartości marki z 18,1 do 17,8 miliardów dolarów. W końcu to Michele z pełnym sukcesem wprowadził markę w nową erę i zdefiniował odświeżony styl Gucci, dodając do klasyki fantazyjne, a czasem nawet ekscentryczne elementy.

Gucci pozostaje niezmiennie w czołówce luksusowych marek odzieżowych
Gucci pozostaje niezmiennie w czołówce luksusowych marek odzieżowych Źródło: Adobe Stock

Po trzech miesiącach konsternacji ogłoszono nowego dyrektora kreatywnego, którym został Sabato De Sarno – projektant związany wcześniej z Valentino, Pradą i Dolce & Gabbana. Czy rozdział napisany przez nowego designera wciąż będzie intrygującym widowiskiem, jak za czasów jego poprzednika? O tym przekonamy się podczas Milan Fashion Week.  

Modne ubrania w stylu Gucci:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Hermès

Torebka Hermès to marzenie wielu kobiet
Torebka Hermès to marzenie wielu kobiet Źródło: Instagram, autorstwo: Hermès (@hermes)

Słyszysz „Hermès”, myślisz „jedwabna apaszka we wzory” albo „torebka Birkin”? No właśnie – każda fanka mody kojarzy dobrze tę luksusową markę odzieżową, chociaż nie każdą zapewne stać na zakupy w jej butiku. Nadal wiele jednak może sobie na to pozwolić, o czym świadczy świetna pozycja domu mody Hermès na rynku. W 2022 jego wartość wynosiła niemal 14,2 miliarda dolarów, co sprawia, że w rankingu prestiżowych brandów modowych 2024 zajmuje stabilne czwarte miejsce – pomimo szalejącego na świecie kryzysu. 

Modne ubrania i dodatki w stylu Hermès:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Dior

Francuski dom mody Dior depcze po piętach swoim rywalom: Chanel i Louis Vuitton, wskakując z szóstego na piąte miejsce w rankingu luksusowych marek odzieżowych. Za kreatywną stronę tej luksusowej marki odzieżowej odpowiada w tej chwili włoska, nieustraszona w swojej twórczości, Maria Grazia Chiuri. Projektantka dąży do emancypacji kobiet, otwierając dla nich drzwi do niezależnego wyrażania siebie. 

Na pewno znasz już markę Dior
Na pewno znasz już markę Dior Źródło: Instagram, autorstwo: Dior (@dior)

W branży Chiuri nazywana jest feministką i rewolucjonistką. Dyrektorka artystyczna Dior z poszanowaniem podchodzi do filarów francuskiego domu mody, ale jednocześnie jest zdania, że współczesne kobiety mają wiele twarzy – nie tylko tę jedną, wypromowaną wiele latem temu przez markę Dior. Jak sama mówi: „Zmienił się styl życia, nasze potrzeby, cele. Dlatego kiedy pracuję nad projektem kurtki, to mam w pamięci specyficzną linię marki Dior, a jednocześnie dominują w mojej głowie wizerunki współczesnych kobiet, które chcą mieć kurtkę do noszenia, a nie do patrzenia na nią. Ma być piękna, a do tego komfortowa”. Tak praktyczne podejście do designu jest niezwykle cenione przez miłośniczki mody, czego dowodem jest wzrost wartości brandu o niemal 50 proc. – do 13.2 miliardów dolarów.

Stylowe ubrania à la Dior:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Cartier

Luksusowa marka z branży mody z imponującą historią. Jej nazwa jest synonimem prestiżu i elegancji. Niezachwiane dążenie do doskonałości w każdym aspekcie swojej działalności, bardzo konsekwentna strategia marketingowa i współpraca z najbardziej liczącymi się na świecie gwiazdami to według Cartier przepis na sukces. Luksusowa marka zegarków, ale i biżuterii, jest dziś obiektem westchnień milionów. W milionach można też liczyć wartość firmy Cartier, którą w 2022 szacuje się na ponad 12.5 miliarda dolarów.  

Gwiazdy kochają biżuterię i zegarki Cartier
Gwiazdy kochają biżuterię i zegarki Cartier Źródło: Instagram, autorstwo: Cartier (@cartier)

W nadchodzących miesiącach mogą rozegrać się kluczowe wydarzenia dla marki. Jak donoszą zagraniczne media, największy koncern marek luksusowych LVMH, w którego skład wchodzą m.in. Louis Vuitton, Givenchy czy Marc Jacobs planuje zakup jubilerskiego brandu Cartier. Patrząc na sukcesy, jakie odnosi potężna grupa zarządzana przez Bernarda Arnaulta, można spodziewać się, że podobne losy, pod skrzydłami LVMH, będą czekać markę Cartier.  

Biżuterki i zegarki à la Cartier:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Rolex

Marka Rolex to jedna z najbardziej luksusowych marek na świecie
Marka Rolex to jedna z najbardziej luksusowych marek na świecie Źródło: Adobe Stock

Luksusowa marka zegarków, która podobnie jak poprzednie stanowi kwintesencję prestiżu? Oczywiście Rolex, którego wartość w 2022 eksperci szacują na prawie 10,7 miliarda dolarów. Zegarki tej marki premium odgrywają ważną rolę w Hollywood, pojawiły się na planach dziesiątek filmów, w tym na nadgarstku samego Jamesa Bonda. Stabilna ósma pozycja szwajcarskiej marki w rankingu luksusowych marek modowych 2024 Brand Finance wskazuje, że „rolexy” wciąż stanowią wyraz pozycji i statusu materialnego osoby, która nosi je na nadgarstku. 

Zegarki w stylu marki Rolex:

[Luksusowe marki modowe 2024]: Tiffany & Co.

Biżuteria marki Tiffany & Co. to symbol piękna i nieśmiertelnego splendoru, która od dziesięcioleci oczarowuje swoim blaskiem i wyrafinowanym stylem. Z pewnością niejednej z nas, tak jak Holly Golightly z kultowego filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”, zdarzyło się wzdychać zza witryny do kultowego pierścionka zaręczynowego, zamkniętego w błękitnym pudełku. Swoją drogą ten kolor nazywany jest Tiffany Blue i został zarejestrowany jako znak towarowy.  

Pierścionej od Tiffany'ego to już kultowy wybór na zaręczyny
Pierścionej od Tiffany'ego to już kultowy wybór na zaręczyny Źródło: Instagram, autorstwo: Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

To, co wyróżnia markę Tiffany, to nie tylko idealnie oszlifowane diamenty, ale również dążenie do budowania wyjątkowych relacji z klientami. Każdy zakup w salonie Tiffany & Co. to jak wizyta w magicznym świecie, w którym luksus, elegancja i sentymentalne historie splatają się w jedną całość. To niewątpliwie wpływa na sukces marki i wzrost nie tylko pozycji w rankingu Brand Finance (z 11. na 9.), a także wartości brandu, która aktualnie szacowana jest na 7,4 miliarda dolarów.  

Połyskująca biżuteria jak od Tiffany & Co.:

Pytania i odpowiedzi

Jakie są najbardziej luksusowe marki odzieżowe w 2024 roku?

W rankingu 2024 roku za najbardziej luksusowe marki odzieżowe uznane zostały takie domy mody jak Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Hermès, Dior, Cartier, Rolex oraz Tiffany & Co. Te marki cieszą się uznaniem na całym świecie ze względu na swoją jakość, prestiż i niezmienny wpływ na świat mody.

Dlaczego luksusowe marki odzieżowe nadal cieszą się popularnością pomimo trendów na modę z drugiego obiegu?

Pomimo rosnącej popularności mody vintage i trendów na zrównoważony rozwój, luksusowe marki odzieżowe wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. Wynika to z ich zdolności do innowacji i dostarczania unikalnych doświadczeń zakupowych. Dodatkowo ikoniczne produkty takie jak torebka Hermès Birkin czy Chanel 2.55 pozostają pożądane ze względu na swoją klasę i nieprzemijającą wartość.

Jakich trendów można spodziewać się w branży luksusowych marek modowych w 2024 roku?

W 2024 roku branża luksusowych marek odzieżowych będzie kontynuować eksplorację i wprowadzanie innowacji, które przyciągają młodsze pokolenia konsumentów. Kreatywne podejście do designu i nowe metody angażowania klientów, w tym rozwój ofert skierowanych do zwolenników mody cyrkularnej, będą miały na celu zaspokajanie potrzeb wymagającego rynku. Również oczekuje się, że projektanci będą coraz śmielej łączyć luksus z praktycznością i codzienną użytecznością produktów.

Potrzebujesz więcej modowych inspiracji? Sprawdź też:

Znajdź ubrania i dodatki od luksusowych marek na Domodi.pl

Gdzie kupić tanie meble ogrodowe? Polecane sklepy oraz wskazówki, by nie przepłacać  Gdzie kupić tanie meble ogrodowe? Polecane sklepy oraz wskazówki, by nie przepłacać  Nie ma modniejszego dodatku. Tak celebrytki noszą chustki na głowę Nie ma modniejszego dodatku. Tak celebrytki noszą chustki na głowę